Veelgestelde vragen

Hieronder hebben wij de veelgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Staat uw vraag er niet? Neem dan contact met ons op via het formulier aan de rechterzijde.

Let op wij zijn niet de klantenservice voor OPPO telefoons.

 

Om uw zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn verzoeken wij u voor (technische) ondersteuning altijd eerst Contact & Ondersteuning als hieronder vermeld te raadplegen..

 

 

 
 
 
 
 
 
1 VANITYPRO FAQ
1.1 Complete VanityPRO FAQ in Engels
1.2 Officieel Audiopraise forum
1.3 Praktijk vragen en Reviews over de VanityPRO
2 VEEL GESTELDE VRAGEN SVS
2.1 Waarom dubbele subwoofers?

Why Go Dual Subwoofers?

3 FAQ ZAPPITI
3.1 Is er een nieuwe mediahub voor Zappiti-spelers?

De voormalige Zappiti spelers en NAS worden nu ondersteund door R_volutions: R_video. Voor meer details bezoek de R_volutions website: https://www.rvolution.com/rvideo

R_video is de beste entertainment hub op de markt en nu kun je ervan profiteren op je Zappiti speler. R_video heeft een moderne en snelle Media Center-gebruikersinterface om uw films en tv-programma’s te verkennen. De Media Center-app analyseert uw videobestanden op een lokale schijf die is aangesloten op uw mediaspeler of op een NAS via het lokale netwerk. Vervolgens verzamelt R_video de cover art, achtergrond en verschillende informatie zoals cast, regisseur, releasedatum, beoordeling, enz. Daarna hoef je alleen nog maar met je vrienden of familie in je thuisbioscoop te gaan zitten en gemakkelijk je film of tv-programma te kiezen. Blader door een genre. Films sorteren op beoordeling, duur of releasedatum. Een samenvatting lezen. De trailer afspelen. Druk vervolgens op PLAY om van je film te genieten. Wacht na de aftiteling tot de volgende aflevering van je tv-programma automatisch begint.

3.2 Is Zappiti Failliet ?

Update 25-11-23

de app is te bestellen https://www.rvolution.com/rvideo

Het einde van een Era.

Maandag 2 oktober 2023 ontvingen wij het onderstaande trieste ( door ons vertaalde ) nieuws vanuit Frankrijk.

 

 

Beste Zappiti klant,

Het is met het grootste verdriet dat ik moet aankondigen dat Zappiti diensten binnenkort voorbij zullen zijn.  Zappiti is helaas geliquideerd .

We vochten sinds januari om onze “baby” in leven te houden, maar helaas heeft de Franse Justitie geweigerd om ons te horen....en mee te werken.

We hebben alles gedaan wat we konden, en hebben gewerkt zonder betaald te worden om klanten tevreden te houden in afwachting van de Go om door te gaan, maar nu zal de Cloud voor het einde van het jaar worden afgesloten.

Wat betekent dat voor klanten?

Zappiti Video zal niet langer werken voor de spelers en de NAS. Klanten kunnen altijd een offline collectie aanmaken om ook na de afsluiting te blijven werken, maar  nieuwe films zullen niet meer worden geïdentificeerd.

Zappiti Explorer zal nog steeds werken en mensen zullen nog steeds toegang hebben tot hun films in hun NAS of de interne HDD.

NAS-eigenaars zullen nog steeds kunnen rippen en toegang hebben tot hun bestanden. Ze zullen in staat zijn om hun huidige collectie te behouden, maar zonder verdere mogelijkheden voor het identificeren van de nieuwe Movies on Zappiti video.

Is het echt voorbij?

We werken ondanks alles met een externe partij aan een oplossing voor alle Zappiti gebruikers.

Het plan is om ( binnenkort ) een nieuwe App te installeren, zodat ze kunnen blijven genieten van hun Zappiti producten. Er zal een kleine vergoeding gevraagd worden voor die App,om de cloudkosten te kunnen dekken, maar er zal hen in ieder geval een oplossing voorgesteld worden.

Ze zullen een nieuw account moeten aanmaken en een nieuwe collectie, het is helaas onmogelijk om de collectie van de klant op te halen. Het zal gebaseerd zijn op een nieuwe cloud.

 

Reparatie en diensten

Alle spelers onder garantie worden door Groupe Archisoft gerepareerd, de onderdelen worden gratis omgeruild, maar het arbeidsloon en de verzendkosten zijn voor rekening van de klant. de klant moet zijn defecte apparatuur zelf opsturen aan Groupe Archisoft  in Frankrijk.

Spelers die buiten de garantie vallen, worden door Groupe Archisoft gerepareerd tegen de gebruikelijke kosten.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang van de App.

Het spijt me vreselijk voor deze situatie die ons allemaal in een moeilijke positie brengt, maar vertel uw klanten dat we ons best doen om een manier te vinden voor een eerlijke oplossing.

3.3 Moet ik nu een andere speler kopen ?

We begrijpen dat er bezorgdheid is ontstaan na het nieuws over het faillissement van Zappiti.

We willen graag benadrukken dat Zappiti-spelers nog steeds uitstekend presteren en naar behoren zullen blijven functioneren.

 

Het is echter wel zo dat de Zappiti Video-app binnenkort waarschijnlijk niet meer zal werken omdat de Zappiti cloud server hierachter zal worden stopgezet.

Daarom willen we iedereen geruststellen dat de leverancier achter R_VOLUTION, Groupe Archisoft, bekend van onder andere Reavon en Magetar,

ons heeft laten weten momenteel hard te werken om de eigen ontwikkelde R_VOLUTION Video-app zo snel mogelijk ook beschikbaar te maken voor onder andere Zappiti-spelers.

(UPDATE 25-11-23) 

De R.Video app is vanaf 25-11-23 online bij het bedrijf te bestellen zijn https://www.rvolution.com/rvideo

 

Dit betekent dat als je momenteel een Zappiti-speler hebt, er geen enkele reden is om direct een nieuwe speler aan te schaffen,

tenzij je huidige speler niet meer aan je behoeften voldoet op het gebied van ondersteunde formaten.

Dan is de R_VOLUTION PLAYERONE wellicht een goede opvolger. Op vragen die wij krijgen of dit een copie van de Zappiti NEO is dan is het antwoord ronduit nee.

Maar wel beter.

 

Het is wel belangrijk op te merken dat gebruikers een nieuw account moeten aanmaken en een nieuwe collectie moeten opbouwen omdat het helaas niet mogelijk

is om bestaande collecties bij Zappiti over te zetten. Deze nieuwe collectie zal gebaseerd zijn op een nieuwe cloud.

 

Om eventuele verwarring te voorkomen, willen we benadrukken dat R_VOLUTION geen doorstart is van Zappiti.

Groupe Archisoft had al eerder plannen om een eigen mediaspeler te introduceren, het stoppen van Zappiti komt hen toevallig goed uit.

 

We willen je verzekeren dat we er binnen de mogelijkheden alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat je kunt blijven genieten van uw Zappiti-producten met minimale onderbrekingen.

 

Als je verdere vragen of zorgen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

 

3.4 Ik heb geen beeld meer en/of de melding NO Signal

Dit word meestal veroorzaakt door het instellen van een verkeerde resolutie.

Druk op de afstandsbediening op de HOME knop om in het beginscherm te komen.

Druk nu op de NUL om in de Safe Video mode te komen en selecteer optie 6 gevolgd door ok

U heeft nu weer beeld.

 

3.5 Welke harddisc moet ik in mijn Zappiti speler zetten

Aanbevolen HDD-modellen voor Zappiti DV-serie (Neo, Refenrence, Signature)

WD BLUE (up to 6 TB) - Less noisy than bigger drives
WD RED (all models) - Highly recommanded model for high capacity
WD WHITE (All models)
SEAGATE SkyHawk™ (all models but noisy)
SEAGATE SkyHawk AI (all models but noisy)
SEAGATE Exos™ (all models but noisy) > In SATA only (SAS models not compatibles)
SEAGATE IronWolf™ (all models)
SAMSUNG SSD with 2.5'' to 3.5'' adapter (all models)
SEAGATE Archive HDD (all models)

Zie ook

https://zappiti.uservoice.com/knowledgebase/articles/1980669--hdd-recommended-hdd-models-for-zappiti-dv-series

 

4 CONTACT & ONDERSTEUNING
4.1 Hoe kunt u contact opnemen met JVB Digital OPPO Store / Waar zijn wij gevestigd
Wij zijn telefonisch en per mail bereikbaar.
U kunt ons telefonisch bereiken op 033-4655366 van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 19:00 uur. Op zaterdag kunt u ons bereiken van 10:00 tot 14:00. Uiteraard zijn wij ook per e-mail bereikbaar via [email protected] of [email protected]
 
Ons Nederlandse hoofdkantoor ( geen bezoekadres ) is gevestigd op
 
JVB Digital
Maten 51
3831 PJ Leusden
Nederland
 
Wij leveren vanuit ons magazijn te Amersfoort waar u op afspraak terecht kunt .
 
Maar let op.....
wij verlenen geen ondersteuning en zijn niet de klantenservice voor OPPO Telefoons.
4.2 Technische ondersteuning

Wij doen er alles aan om onze klanten zo snel en uitgebreid mogelijk technische ondersteuning te bieden.

Hierdoor dienen wij ons helaas te beperken tot klanten die bij ons het product hebben aangeschaft.

 

Om u snel van dienst te kunnen zijn vragen wij u uw ordernummer en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent in uw mail te vermelden.

Heeft u uw ordernummer niet direct tot uw beschikking dan is dit geen probleem, wij zullen u telefonisch graag verder helpen en zijn hiervoor

tijdens onze openingstijden bereikbaar op 033-4655366.

 

Voor producten die u niet bij ons heeft aangeschaft adviseren wij u contact op te nemen met uw dealer.

 
 
5 BESTELLINGEN
5.1 Wat zijn de verzendkosten?

Deze worden vermeld tijdens het bestelproces / checkout.

5.2 Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 15:00 uur worden over het algemeen dezelfde (werk)dag verzonden en de volgende werkdag geleverd. In het weekend worden geen bestellingen verzonden. U ontvangt van ons een e-mail met het trackingnummer zodra wij uw order hebben klaarstaan voor verzending.

6 BETALEN
6.1 Welke betaalmiddelen worden er geaccepteerd?

Wij maken kopen zo makkelijk mogelijk voor u. Betalen is mogelijk via diverse mogelijkheden van o.a iDEAL tot creditcard Afterpay of bankoverschrijving. De onderstaande mogelijkheden zijn indicatief en kunnen wijzigen 

Alle actuele betaal mogelijkheden vind u terug tijdens het bestelprocces.

  • Bankoverschrijving
  • iDEAL
  • Mistercash
  • Direct E-banking        
  • Maestro
  • Giropay
  • PayPal ( Max. € 500,00 ) 
  • VISA
  • American express

 

7 RETOURNEREN & RUILEN
7.1 Hoe stuur ik een product retour?

Het kan voorkomen dat u bestelde product(en) of een deel hiervan na ontvangst aan ons wilt retourneren. U mag dit uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling doen.

Wij hanteren de volgende voorwaarden voor een retourzending:

  • Binnen 14 dagen na levering van de bestelling inclusief (kopie) factuur.
  • Het product is compleet, niet gebruikt en onbeschadigd.
  • Het product is, indien redelijkerwijs mogelijk, verpakt in de originele verpakking.
  • De kosten voor het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Bij zichtbare gebruikssporen krijgt u van ons een deelvergoeding van 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Voorbeelden van gebruikssporen: Incompleet en/of zonder verpakking, het product is beschadigd of vies.

Kijk hier voor meer informatie

 

 

7.2 Wat is het retouradres?

Na het aanvragen van een retour nummer zullen wij u het juiste retouradres mailen.

Om misverstanden te voorkomen adviseren wij u vooraf goed de retour voorwaarden door te nemen.

deze zijn te vinden op https://www.oppostore.nl/nl/service/shipping-returns/

Het kan voorkomen dat het niet nodig is om het item te retourneren.

7.3 Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra wij de retourzending in goede orde hebben ontvangen wordt het bedrag binnen drietot vijf werkdagen teruggestort op de wijze die u gebruikt heeft bij het plaatsen van uw order.

8 GARANTIE
8.1 Heb ik bij JVB Digital OPPO store garantie op mijn artikelen?

Ja, voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we zo snel mogelijk een passende oplossing.

8.2 Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?

Uw factuur geldt als garantiebewijs. Bewaar deze dus goed.