Moet ik nu een andere speler kopen ?
We begrijpen dat er bezorgdheid is ontstaan na het nieuws over het faillissement van Zappiti.
We willen graag benadrukken dat Zappiti-spelers nog steeds uitstekend presteren en naar behoren zullen blijven functioneren.
Het is echter wel zo dat de Zappiti Video-app binnenkort waarschijnlijk niet meer zal werken omdat de Zappiti cloud server hierachter zal worden stopgezet.
Daarom willen we iedereen geruststellen dat de leverancier achter R_VOLUTION, Groupe Archisoft, bekend van onder andere Reavon en Magetar,
ons heeft laten weten momenteel hard te werken om de eigen ontwikkelde R_VOLUTION Video-app zo snel mogelijk ook beschikbaar te maken voor onder andere Zappiti-spelers.
deze zal dan online bij het bedrijf te bestellen zijn. kosten e.d zijn ons (nog) niet bekend.
Dit betekent dat als je momenteel een Zappiti-speler hebt, er geen enkele reden is om direct een nieuwe speler aan te schaffen,
tenzij je huidige speler niet meer aan je behoeften voldoet op het gebied van ondersteunde formaten.
Dan is de R_VOLUTION PLAYERONE wellicht een goede opvolger. Op vragen die wij krijgen of dit een copie van de Zappiti NEO is dan is het antwoord ronduit nee.
Maar wel beter.
Het is wel belangrijk op te merken dat gebruikers een nieuw account moeten aanmaken en een nieuwe collectie moeten opbouwen omdat het helaas niet mogelijk
is om bestaande collecties bij Zappiti over te zetten. Deze nieuwe collectie zal gebaseerd zijn op een nieuwe cloud.
Om eventuele verwarring te voorkomen, willen we benadrukken dat R_VOLUTION geen doorstart is van Zappiti.
Groupe Archisoft had al eerder plannen om een eigen mediaspeler te introduceren, het stoppen van Zappiti komt hen toevallig goed uit.
Vandaar dat de R_VOLUTION Player One al onderweg was en nu uit voorraad leverbaar is.
We willen je verzekeren dat we er binnen de mogelijkheden alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat je kunt blijven genieten van uw Zappiti-producten met minimale onderbrekingen.
Als je verdere vragen of zorgen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
|
Het einde van een Era..
Afgelopen maandag 2 oktober 2023 ontvingen wij het onderstaande trieste ( door ons vertaalde ) nieuws vanuit Frankrijk.
Beste Zappiti klant,
Het is met het grootste verdriet dat ik moet aankondigen dat Zappiti diensten binnenkort voorbij zullen zijn. Zappiti is helaas geliquideerd .
We vochten sinds januari om onze “baby” in leven te houden, maar helaas heeft de Franse Justitie geweigerd om ons te horen....en mee te werken.
We hebben alles gedaan wat we konden, en hebben gewerkt zonder betaald te worden om klanten tevreden te houden in afwachting van de Go om door te gaan, maar nu zal de Cloud voor het einde van het jaar worden afgesloten.
Wat betekent dat voor klanten?
Zappiti Video zal niet langer werken voor de spelers en de NAS. Klanten kunnen altijd een offline collectie aanmaken om ook na de afsluiting te blijven werken, maar nieuwe films zullen niet meer worden geïdentificeerd.
Zappiti Explorer zal nog steeds werken en mensen zullen nog steeds toegang hebben tot hun films in hun NAS of de interne HDD.
NAS-eigenaars zullen nog steeds kunnen rippen en toegang hebben tot hun bestanden. Ze zullen in staat zijn om hun huidige collectie te behouden, maar zonder verdere mogelijkheden voor het identificeren van de nieuwe Movies on Zappiti video.
Is het echt voorbij?
We werken ondanks alles met een externe partij aan een oplossing voor alle Zappiti gebruikers.
Het plan is om ( binnenkort ) een nieuwe App te installeren, zodat ze kunnen blijven genieten van hun Zappiti producten. Er zal een kleine vergoeding gevraagd worden voor die App,om de cloudkosten te kunnen dekken, maar er zal hen in ieder geval een oplossing voorgesteld worden.
Ze zullen een nieuw account moeten aanmaken en een nieuwe collectie, het is helaas onmogelijk om de collectie van de klant op te halen. Het zal gebaseerd zijn op een nieuwe cloud.
Reparatie en diensten
Alle spelers onder garantie worden door Groupe Archisoft gerepareerd, de onderdelen worden gratis omgeruild, maar het arbeidsloon en de verzendkosten zijn voor rekening van de klant. de klant moet zijn defecte apparatuur zelf opsturen aan Groupe Archisoft in Frankrijk.
Spelers die buiten de garantie vallen, worden door Groupe Archisoft gerepareerd tegen de gebruikelijke kosten.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang van de App.
Het spijt me vreselijk voor deze situatie die ons allemaal in een moeilijke positie brengt, maar vertel uw klanten dat we ons best doen om een manier te vinden voor een eerlijke oplossing.
|
|
The sad end of an Era.
Last Monday, October 2nd 2023, we received the following sad news from France.
Dear Zappiti customer,
It is with the greatest sadness that I have to announce that Zappiti services will soon be over. Zappiti has unfortunately been liquidated . We fought since January to keep our "baby" alive, but unfortunately the French Justice Department refused to hear us....and cooperate. We did everything we could, working without getting paid to keep customers happy while waiting for the Go to continue, but now the Cloud will be shut down before the end of the year. What does that mean for customers? Zappiti Video will no longer work for players and NAS. Customers can always create an offline collection to keep working even after the shutdown, but new films will no longer be identified. Zappiti Explorer will still work and people will still be able to access their movies in their NAS or internal HDD. NAS owners will still be able to rip and access their files. They will be able to keep their current collection, but without further options for identifying the new Movies on Zappiti video. Is it really over? Despite everything, we are working with an external party to find a solution for all Zappiti users. The plan is to ( soon ) install a new App so that they can continue to enjoy their Zappiti products. There will be a small charge for that App,to cover cloud costs, but at least a solution will be proposed to them. They will have to create a new account and a new collection, it is unfortunately impossible to retrieve the customer's collection. It will be based on a new cloud.
Repair and services All players under warranty will be repaired by Groupe Archisoft, the parts will be exchanged for free, but the labour and shipping costs will be borne by the customer. the customer must send their defective equipment themselves to Groupe Archisoft in France. Players out of warranty will be repaired by Groupe Archisoft at the usual cost. I will keep you updated on the progress of the App. I am terribly sorry for this situation that puts us all in a difficult position, but please tell your customers that we are doing our best to find a way for a fair solution.
|